Hyvinvoinnin kulmakivet, liikunta, lepo ja ravinto.

Pyhä kolminaisuus tai tarvehierarkian pakolliset tarpeet.

Jokainen ymmärtää että ilman unta tai ravintoa ei jaksa, meidän on syötävä jotta pysymme hengissä, nukuttava jotta jaksamme liikkua.

Liikunta on taas tapa purkaa ja ladata kehoa ja mieltä.

Ruualla ja juomalla on suuri vaikutus vireystilaan ja uneen. Molemmat vaikuttavat energiatasapainoon ja sitä kautta myös painoon ja yleiseen hyvinvointiin.

Jotkut ruoka-aineet lisäävät uneliaisuutta ja toiset piristävät niin, että nukkuminen on vaikeaa. Siksi kannattaa valita ruoat ja juomat kuhunkin ajankohtaan sopiviksi.

Puretaan asiaan lisää: kehomme prosessoi ruokia ja juomia oman ajan, esim kahvin kofeiini kestää kehossa muutaman tunnin, puhutaan puoliutumisajasta eli ajasta jossa keho käyttää/paloittelee aineen. Siksi liika kahvin/energiajuomien juominen aiheuttaa sydämen tykytyksiä koska kofeiinia on liikaa kehossa. Kun taas kamomillassa on paljon rauhoittavia aineita jotka auttavat nukahtamaan.

Huomioi että, kaikki aineet mitkä ovat luonnollisessa muodossa on kehon ne helpompi käsitellä. Suosittelen mieluimmin kahvia kuin teollisia energiajuomia.

Solumme uusiutuu eri ajassa, nopeimmat kahdessa viikossa ja pisimpään muutamassa kuukaudessa. siksi on tärkeää miettiä millaista ravintoa syömme koska siitä ravinnosta solut ottavat energian ja kasvavat sen mukaisesti, heikoksi tai vahvaksi.  palautuminen ja terveenä pysyminen on kiinni solujemme hyvinvoinnista.

Kun teemme ruokavalio muutoksen näkyy se ensimmäisenä ihossamme. Muutaman kuukauden päästä se näkyy meidän terveydessä. Emme sairastu jokaiseen flunssaan, aiemmat kivut vähenevät.

Uni on tärkeässä roolissa liikunnasta palautumisessa ja terveenä pysymisessä. Kun keho saa riittävästi lepoa sen puolustusjärjestelmä toimii hyvin. Univaje kasvattaa ruokahalua, mikä ilmenee nälän tunteen voimistumisena.

Virkeimmillään ihminen on heti herättyään, minkä jälkeen virkeys tulisi vähentyä tasaisesti ennen seuraavaa lepoa. Vireystilalla on suuri merkitys mm. keskittymiselle ja oppimiselle.

Mikäli tuntee väsymystä, vireystila on alhainen, ja pitäisi mennä nukkumaan. Pidä vireystila optimaalisena se on tärkeää tarkkaavuuden ja sujuvuuden kannalta.

Väsyneena keho tarvitsee enemmän ruokaa eli energiaa toimiakseen, immuunijärjrestelmä tarvitsee ruokaa toimiakseen, hormoni toiminta laskee väsyneenä ja keho pyytää ruokaa – syömme liikaa koska emme nuku tarpeeksi – lihomme/paino ongelma.

Muista, jokainen keho on omanlainen, tutustu miten ruoka vaikuttaa sinuun koska ei ole yhtä oikeaa tapaa syödä, nukkua ja treenata, tunne itsesi ja kehosi.

Tutustu omiin tunteisiin, niillä voi olla vireystilaa nostava tai laskeva vaikutus.

Kaiken yllä mainitun voi toteuttaa pitämällä säännöllistä arki ja ateriarytmiä.

Myynnin trendit 2021

Vuosi 2020 oli varmasti monen yrityksen koetinkivi niin kannattavuuden, liikevaihdon kuin toiminnankin kannalta. Suurimpana ongelmana oli varmasti monelle yrittäjälle todelliset liikevaihdolliset ongelmat ja toiminnan jatkuvuuden turvaaminen kriisin aikana ja varsinkin sen jälkeen.

Elämme 2021 vuoden osalta aikaa jolloin toivo nosta päätään, rokotteet tekevät tuloaan, iso osa yrityksistä on löytänyt ainakin osittain toimivia malleja millä riskit saadaan minimoitua mutta toimintaa pystytään jatkamaan. Näistä on turha jauhaa ja minusta oleellisempaa onkin kysyä miten webinaariähkyn ja teams kokousten täyttämän vuoden jälkeen tehdään jatkossa myyntiä?

Asiakaat tuskin haluavat etäillä ellei ole pakko. Myyntitykkien menojalkaa vipattaa ja työsuhdeautokin on seissyt katoksessa jo liki vuoden odotellen että päästäisiin lämmittelemään moottoritietä. Kriisi ei kuitenkaan vielä ole kokonaan ohi ja heijastin vaikutukset näkyvät Suomen taloudessa vielä useamman vuoden.

Avainsana on mielestäni resilienssi. Mukautumiskyky, niin henkilökohtaisella tasolla kuin yrityksenkin tasolla. Tuleva vuosi ja pahimmillaan vielä 2022:kin tulee olemaan jonkinasteista sopeutumista ja välitilaa. Välitilat ovat siitä ikäviä että ne kuormittavat tekemistä, tappavat herkästi innovaation sekä sitämyöten hankaloitavat energistä tekemistä. Välitila on siis energiasyöppö. Toisaalta jos välitilaan muistaa aktiivisesti soveltaa omaa mukautumiskykyään, ei sen vaikutus kokonaistuloksellisuuteen välttämättä ole aivan mahdoton.

Välitila palauttaa meidät perustekemisen äärelle. Tehdään aktiivista asiakastyötä, ylläpidetään ja rakennetaan yhteyksiä tilanteen mukaan joko etänä tai f2f. Näytään, kuulutaan, markkinoidaan, luodaan ja tehdään asioita oman jaksamisen rajoissa. Hiljennetään siis tahtia mutta ei missään nimessä pysähdytä. Vedetään henkeä sarjojen välissä jotta seuraavalla kierroksella olisi enemmän happea ja kovempi tahti.

Myynnissä tämä tarkoittaa todellakin perusasioiden tekemistä kunnolla. Kehitetään asiakaskokemusta, oston ja myynnin helppoutta. Ollaan aktiivisia eikä lähdetä kikkailemaan megakamppiksilla. Perus tekemiseen unohdetaan muutenkin panostaa usein liian vähän. Ja kaikkien haasteiden keskellä, on siihen nyt mitä oivin tilaisuus. Kun perusteet on kunnossa on myös nousukauteen helpompi lähteä. Markkinoinnillisesti taas pitää olla rohkea, erottuvuus, näkyvyys ja rohkeus tehdä omannäköistä markkinointia tulee jatkossa tukemaan myyntiä. Asiakkaa on myös helpompi lähestyä jos markkinointi on kiinnostavaa ja myynin perusteet, eli osto on tehty helpoksi.  

Yksinyrittäjä – pidä huolta itsestäsi!

13 vuotta yksinyrittäjänä toimiessani olen oppinut lähes kaiken mahdollisen kantapään kautta. Listaan kallooni taottuja oppeja tähän, jotta sinun ei tarvitsisi käydä samoja virheitä läpi, ellet välttämättä halua!

1. Suunnittele ja aikatauluta

Aiemmin tein kiireisinä aikoina töitä tauotta aamusta yöhön viikonloput mukaan lukien. Vaikka kalenteri olisi jo ollut täynnä, otin lisää toimeksiantoja, sillä en uskaltanut kieltäytyä yhdestäkään. Pelkäsin, että jos sanon ei, toiste ei kysyttäisi.

Tällaiseen kuormitukseen en enää taipuisi. Ei kestäisi fysiikka, pää eikä parisuhde.

Siksi olen opetellut olemaan itselleni lempeä. Olen opetellut hallitsemaan aikataulujani paremmin ja  priorisoimaan tehtäviä. Sovitut asiakastyöt ovat totta kai aina ykkösenä listalla, mutta jos kalenteri on jo valmiiksi täynnä, voin kysyä jo saman tien toimeksiantoa saadessani, olisiko mahdollista saada yhtään lisää aikaa. Jos ei ole, yritän ennakoida ja jakaa hommat  pitemmälle ajalle. Edelleen on vaikeaa sanoa ei, mutta nykyään olen opetellut sitäkin, jos homma ei onnistuisi ilman yli-inhimillistä venymistä.

2. Tauota työpäiväsi

Kun ToDo-lista on kilometrin pituinen ja valmista on saatava aikaiseksi, yrittäjän paha tapa on puurtaa ilman taukoja. Kun on kiire, ei todellakaan pidetä lounastaukoja tai työntekijöille lakisääteisiä kahvitaukoja, vaan hyvä, jos vessassa kerkeää käydä. Taukoja ehtii pitää sitten, kun projekti on valmis tai työsuma purettu – tai kesälomalla, ensi vuonna, eläkkeellä tai haudassa!

Ei mitään järkeä! Ihan oikeasti, lounastauon ja pienempien tuumaustaukojen tai vaikka kesken päivää tehdyn lenkin jälkeen on mahdollista, että aivotkin taas pelaavat. Työteho on ihan toisenlainen. Saat kerralla priimaa ja valmista, eikä tarvitse paikkailla kiirehäsellyksessä tehtyjä virheitä. Todellisuudessa työn tauotus ja ravitsevan lounaan nauttiminen säästävät aikaasi.   

3.  Käytä yrittäjän vapautta

Yrittäjällä ei ole säädeltyjä työaikoja, mutta sen ei välttämättä tarvitse merkitä, että yrittäjän olisi oltava aina töissä. Päinvastoin: voit määritellä itse, milloin teet työtä ja milloin et. Jos esimerkiksi otat vastaan asiakkaita iltaisin, ei sinun tarvitse tehdä täyttä toimistopäivää sen lisäksi. Tai jos olet luovimmillasi iltaisin, voit hyvin nukkua aamulla pitempään tai keskittyä aamulla kotihommiin.

Sinun ei myöskään tarvitse työskennellä kahdeksaa tuntia päivässä. Jos saat oleelliset hommat tehtyä kolmessa, pidä loppupäivä vapaata. Tai pidä kauniina päivänä vapaapäivä ja tee pidempää päivää sateella!

Oleellinen osa yrittäjän hyvinvointia on antaa itsensä nauttia hyvin ansaitusta vapaudesta!

Muista myös merkata itsellesi kalenteriin aikaa oman osaamisen kehittämiselle. Aina voi oppia uutta, ja kun pidät taitosi ajan tasalla, pidät huolta yrityksesi menestyksestä tulevaisuudessakin. Sinulla on valta antaa itsellesi siihen riittävästi aikaa ihan työaikana –muista, että sinä olet pomo, ja voit päättää olla itsellesi maailman paras ja kannustavin pomo!

4. Ulkoista mitä et osaa – tai opettele tekemään itse!

Älä tuhlaa päiviä ja viikkoja yrittämällä tehdä itse jotain, jonka ammattilainen tekisi tunnissa. Yrittäjän helmasynti on olla laskematta omalle työlleen mitään hintaa. On kuitenkin järkevämpää keskittyä tuottavaan työhön ja ulkoistaa sellaiset tehtävät, joiden ostaminen tulee sinulle edullisemmaksi, kun otat huomioon sen ajan, joka itseltäsi kuluisi. Samalla saat ammattimaisen lopputuloksen.

Jos kyseessä on taito, jota tarvitset usein, pidät strategisesti tärkeänä ja tekisit mielelläsi itse, jos osaisit, kehitä ihmeessä omaa osaamistasi. Pääset alkuun jo googlaamalla, katsomalla ilmaisia videoita ja webinaareja tai lukemalla kirjoja, mutta jos haluat varmistaa, että opit asian kunnolla, kannattaa koulutukseen satsata.

Voit kehittää osaamistasi tehokkaasti erilaisilla täsmäkursseilla – kannattaa tutustua esimerkiksi Caradsin verkkokurssivalikoimaan. Toisinaan voi taas olla hyvä idea palkata valmentaja, joka kanssa voi käydä yrityksen tilannetta ja osaamistarpeita läpi henkilökohtaisesti.  

Tai sitten voit valita molemmat! 

Syyskuussa alkaa nimittäin viiden viikon mittainen High Five – hyvinvoiva yrittäjä ja yritys -koulutus, johon kuuluu sekä henkilökohtaista valmennusta että Master Class -oppitunteja ja tehtäviä, jotka liittyvät yrittäjän hyvinvointiin ja yrityksen kehittämiseen. Opit muun muassa perustaitoja nettisivujen tekemiseen sekä kirjoittamaan niitä varten myyvät tekstit. Lue lisää paketista täältä.

High five – hyvinvoiva yrittäjä ja yritys

5. Verkostoidu muiden yrittäjien kanssa

Yksinyrittäjänkään ei ole hyvä olla yksin! Verkostoitumalla muiden yrittäjien kanssa saat korvaamatonta vertaistukea.

Kun osallistut High Five – hyvnvoiva yrittäjä ja yritys -koulutukseen, pääset myös osaksi kurssilaisten omaan Facebook-yhteisöä, jossa pääset jakamaan onnistumisia ja kysymään neuvoa sekä valmentajilta että muilta osallistujilta. Yhteisö tehostaa oppimista ja auttaa saavuttamaan tavoitteet, ja ties vaikka saisit sieltä siemenen omaan yrittäjäverkostoosi! Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Ihanan rentouttavaa kesää toivottaen

tekstitaitovalmentajasi Katariina

Nähdään syksyllä!

LinkedInistä nostetta yrittäjälle – Katso vinkit!

Miten LinkedInistä, eli tuttavallisemmin Linkkarista, saadaan nostetta yrittäjälle?

Olet varmasti kuullut säännön 3-2-1. Jos et, se tarkoittaa aktiivisuuden suhteen sitä, että tykkäät kolmesta postauksesta, kommentoit kahta ja julkaiset yhden. Tämä on ihan hyvä nyrkkisääntö, mikäli LinkedIniä ei pidä tavoitteellisena somekanavana. Mikäli haluat Linkkarista nostetta, jatka lukemista.

Kuinka yrittäjänä voi hyötyä Linkkarista parhaiten?

Linkkari ei toimi kuten Facebook tai Instagram, mikä on erittäin hyvä asia. Ilmapiiri on positiivista ja asioita kommentoidaan rakentavasti. Näkyvyys on kuitenkin se JUTTU, minkä takia Linkkariin kannattaa jokaisen yrittäjän suunnata.

Aloin rakentamaan tavoitteellisesti Linkkari-verkostoani noin kaksi vuotta sitten. Verkosto kasvoi reilusti lyhyessä ajassa. Verkoston jäsenten määrä ei kuitenkaan ole muuta kuin luku, jos ei tutustu verkostoonsa. Verkoston eli Linkkari-perheen kanssa on tullut juteltua postausten kommenttikentässä ja yksityisviesteillä. Osan kanssa en ole keskustellut välttämättä kertaakaan ja sekin on ok. Osa ei halua keskustella ja se heille suotakoon.

Verkoston rakentamisen myötä huomasin, että näkyvyys alkoi kasvaa. Mielenkiintoni heräsi ja aloin opiskelemaan, minkä tyyliset postaukset toimivat, miten algoritmi toimii ja mitä näkyvyys tuo mukanaan. Mukanaan se toi puolet Caradsin valmentajista, lukuisia yhteistyökumppaneita, työtarjouksia ja asiakkaita. Eli ihan konkreettista myyntiä on myös tullut Linkkarin kautta!

5 aloitusvinkkiä saadaksesi LinkedInistä nostetta yrittäjänä

Linkkarista ei kannata jäädä pois eikä jättää hyödyntämättä sen potentiaalia. Kokosin viisi nopeaa vinkkiä, joilla voit aloittaa työskentelyn.

  1. Tarkasta, että profiilisi on julkinen ja että sinulle voi laittaa verkostoitumispyynnön-
    Mikäli profiilisi ei ole julkinen, on verkostoituminen huomattavasti haasteellisempaa. Vaihtoehtoiset painikkeet ovat follow ja connect. Kun sinulla on 30 000 lähintä Linkkari-ystävää verkostossasi, voit vaihtaa painikkeeseen lukemaan follow.
  2. Mikäli palvelusi/tuotteesi kohdentuvat suomalaisille, käytä Linkkarissa suomenkieltä.
    On jo vanhentunutta tietoa, että Linkkarissa pitäisi asioida englanniksi. Miksi pitäisi, jos palvelet asiakkaitasi suomeksi ja yrityksesi on suomenkielinen?
  3. Mikäli haluat kasvattaa verkostosi kokoa, verkostoitumishaasteet toimivat ensimmäisenä astinlautana.
    Verkostoitumishaasteisiin hakeutuu verkostoitumisen hyödyt ymmärtäviä ihmisiä. Muista kommentoida postausta ja sen jälkeen lähettää verkostoitumiskutsut muille kommentoineille.
  4. Tarkasta, että sinulla on 50 taitoa ja osaamista lueteltuina kohdassa skills.
    Kuinka voit kertoa ihmiselle, jota et ole henkilökohtaisesti tavannut, mitä osaat? No tietenkin luettelemalla ne. Tämä kohta on hyödyllinen myös Linkkarin hakutoimintojen takia. Kun etsitään tiettyä osaamista, skillssit nostavat profiilisi hakutuloksiin.
  5. Laita minulle verkoistoitumispyyntö, mikäli et vielä kuulu verkostooni.
    Verkostoni jäsenet saavat vinkkejä uraan ja yrittäjyyteen liittyen. Lisäksi hyödynnän verkostoani aina, kun minulta kysytään suosituksia. Suosittelen mielelläni verkostoni yrittäjiä. Tiina Räisänen | LinkedIn

Mitä seuraavaksi saadaksesi Linkkarista nostetta?

Kun olet tarkastanut nämä viisi kohtaa kuntoon, olet ottanut jo ensimmäisen askeleen. Seuraavaksi voit valita lähdetkö itsenäisesti muokkaamaan Linkkaria yrityksesi kasvun tueksi vai haluatko apua siihen.

Minä voin auttaa sinua. LinkedIn – kun on asiantuntijabrändin aika – valmennuksellani autan sinua henkilökohtaisesti. 1 x 45 minuutin valmennuspaketti sisältää vinkit profiilin kuntoon laittamiseen ja verkostoitumiseen. Mikäli haluat luoda ja/tai kehittää asiantuntijabrändiäsi, kattava valmennus siihen löytyy paketista Your brand – kun on brändi luotavana. Tässä valmennuksessa katsotaan sinulle sopiva strategia Linkkarin kokonaisvaltaiseen hyödyntämiseen. Valmennus on henkilökohtaista ja sisältää 3 x 45 min valmennustapaamista.

Jos sinulla on kädet täynnä työtä, voit myös ulkoistaa Linkkarityöskentelyn.

Laita minulle viestiä tiina.raisanen(at)carads.fi ja räätälöin sinulle sopivan paketin.

Kerro viestissäsi haluatko julkaisusuunnitelma, LinkedIn strategian, valmiit postaukset vai yrityssivun ylläpidon. Me käärimme hihamme auttaaksemme sinua.

Tiina

  • Tiina yrittajyysvalmentaja

Miten kirjoitetaan lyhyt esittelyteksti yritykselle?

Jokainen yritys tarvitsee lyhyen esittelytekstin, jossa kiteytetään yrityksen ydinlupaus ja olemassaolon tarkoitus: Mitä teet? Mitä hyötyä palveluistasi tai tuotteistasi on? Kenelle niistä on hyötyä?

Jokaisella yrityksellä on jonkinlainen esittelyteksti ainakin nettisivuillaan. Nyt en kuitenkaan puhu yrityksen tarinasta, historiikista tai yrittäjän matkasta yrittäjäksi, vaan lyhyestä kiteytyksestä, josta pitäisi selvitä saman tien, mitä yritys oikein tekee.

Nettisivuilla tällaisen tekstin paras paikka on heti etusivulla.  Samantyyppinen teksti tarvitaan myös someprofiileihin, liiketoimintasuunnitelmaan tai rahoitushakemuksiin. Kannattaa myös opetella kiteytys ainakin kuta kuinkin ulkoa, jotta osaat aina tarvittaessa kertoa yrityksestäsi lyhyesti ja napakasti. Tällaisia tilanteita tulee esimerkiksi verkostoituessasi ja ottaessasi yhteyttä mahdollisiin yhteistyökumppaneihin tai potentiaalisiin asiakkaisiin. Kun kirjoitat hyvän ja napakan yritysesittelyn, sinulla on siis myös hissipuhe tai myyntipuhe eli pitch valmiina.  

Tässä blogipostauksessa annan neuvoja hyvän esittelytekstin kirjoittamiseen ja kerron toisaalta, millaisia asioita kannattaa välttää.  

Näin kirjoitat yrityksen esittelytekstin

Mieti ensin, mitä yrityksesi tarkalleen ottaen tekee. Mitä palveluita tuotat tai mitä tuotteita valmistat ja/tai myyt? Mieti myös, mitä hyötyä tuotteistasi ja palveluistasi on? Minkä ongelman ratkaiset ja miten? Mihin tarpeeseen vastaat? Kuka hyötyy palveluistasi tai tuotteistasi kaikkein eniten? Millainen olisi ihanneasiakkaasi? Miten erotut kilpailijoistasi?

Kun olet selvittänyt vastaukset yllä oleviin kysymyksiin ja ne ovat kristallinkirkkaana mielessäsi, on aika muotoilla ydinlupauksesi lyhyeksi tekstiksi. Tässä muutamia vinkkejä, miten se kannattaa tehdä.

5 vinkkiä yritysesittelyn kirjoittamiseen

  1. Pidä kirjoittaessasi koko ajan mielessäsi ihanneasiakkaasi, ja kerro juuri hänelle, mitä hyötyä hänelle olisi tuotteistasi tai palveluistasi
  2. Pysy konkreettisella tasolla, mutta älä tyydy luettelemaan tuotteita tai palveluita, vaan nimenomaan hyötyjä.
  3. Kirjoita selkeästi ja konstailemattomasti.  Kenelle tahansa tulisi selvitä saman tien, mistä on kyse. Ymmärtäisikö mummosi?
  4. Käytä sanoja säästeliäästi. Mitä kompaktimpi teksti, sen parempi.
  5. Pidä huolta, että jokainen sana on tärkeä. Testaa, pysyisikö teksti aivan yhtä ymmärrettävänä, vaikka poistaisit siitä jotain.  Ota turhat sanat ja toistot pois.

Vältä näitä asioita yrityksen esittelytekstissä:

  1. Vältä yrityskeskeisyyttä. Älä siis kirjoita me sitä ja me tätä ja yrityksemme sitä ja tätä. Ajattele asiakasta ja hänen tarpeitaan ja nosta hänet keskiöön.
  2. Vältä epämääräisyyttä, ympäripyöreyttä ja liian abstraktia tai korkealentoista sanomaa. Nyt ei puhuta missiosta tai visiosta, vaan annetaan selkeä palvelulupaus.
  3. Vältä tyhjiä adjektiiveja, jotka eivät erota sinua kilpailijoista mitenkään. Kaikki haluavat olla alallaan parhaita ja laadukkaita.
  4. Älä esitä isompaa yritystä kuin olet. Jos olet yksinyrittäjä, älä siis kirjoita monikossa. Voit sen sijaan hyvin käyttää minä-muotoa, mikä tekee yrityksestäsi helposti lähestyttävän.

Tarvitsetko apua yrityksesi tekstien kanssa?

Pähkäiletkö nettitekstiesi kanssa? Onko sinulla vaikeuksia liike-ideasi kiteyttämisessä kirjoitettuun muotoon? Haluaisitko sparrausta kirjoittamisessa?

Annan henkilökohtaista tekstitaitovalmennusta, jonka sisältö on räätälöitävissä täysin toiveidesi mukaan. Jo 45 minuutissa ehdin mainiosti auttaa sinua esimerkiksi liikeideasi kiteyttämisessä tai antamaan henkilökohtaisia vinkkejä nettitekstiesi paranteluun. Kolmen kerran valmennuksen aikana päästään jo syvällisemmin käsiksi vaikkapa myyviin nettiteksteihin tai oman tarinan kirjoittamiseen. Kuuden kerran paketilla saadaan brändin rakentaminen sisällöntuotannon avulla hyvin käyntiin.

Lähetä yhteydenottopyyntö sähköpostitse osoitteella katariina (at) carads.fi, niin mietitään sinua parhaiten palveleva paketti!

Haluatko mieluummin oppia itsenäisesti omaan tahtiisi?

Tällä hetkellä verkkokaupassa on saatavilla Writing Your Website – Nettitekstit kuntoon -verkkokurssi sekä kattava verkkokurssipaketti Writing Great Copy. Voit myös ilmoittautua muiden pakettiin kuuluvien kurssien ennakkotilaajaksi sähköpostitse osoitteella katariina (at) carads.fi.

Onko sinulla kiire? Haluaisitko mieluummin, että ammattilainen kirjoittaisi tekstisi puolestasi?

Sekin onnistuu ilman muuta – laita vain rohkeasti sähköpostia ja kerro tarpeistasi!